VZDRŽEVANJE

1. Olje se pri motokros uporabi menja na približno 5-7ur. Za enduro uporabo na okoli 10ur. Filter se menja pri vsaki menjavi olja, stane pa okrog 7€, odvisno od motorja in trgovca. Cene olja so različne od cca 8€/L do 20€/L. Pri menjavi ga potrebuješ dober liter. Za rekreativno/enduro vožnjo se ponavadi bolje obnese polsintetično olje (npr. Motul 5100), če se bo motor uporabljal izključno na motokros progah potem je bolje uporabljati sintetično olje (npr. Motul 300V). Gradicija olja recimo, da ni toliko pomembna. Ponavadi se poleti oz. v vročih mesecih uporablja 10W-50, pozimi pa 10W40, vendar se na to ni treba preveč ozirat.

2. Komplet bat stane okrog 200€ lahko manj ali več, odvisno od proizvajalca. Za polprofesionalno rabo se menja na cca 50-60ur.

3. Ventile se kontrolira oz nastavlja na 10-15ur, to je odvisno tudi od samega motorja, ker to velja bolj nasplošno.

4. Zračni filter se po vsaki vožnji očisti in namaže z namenskim oljem. Opereš ga lahko tudi z navadnim pralnim praškom, ne potrebuješ posebnih čistil, čeprav se jih lahko kupi prav za te namene.

5. Verižni set ob rekreativni vožnji lahko zdrži tudi 100ur ali več, odvisno od kakovosti le tega. Če je zadnji zobnik aluminijast potem ponavadi ne zdrži toliko časa, če pa že, je pa v dokaj slabem stanju, zato je bolje imeti jeklen zadnji zobnik, če te ne moti, da je nekoliko težji. Obstajajo tudi takšni ki imajo jedro (sredino) iz aluminija (ergala) zobe pa iz jekla – supersprox. Vendar takšni zobniki stanejo okrog 50€. Običajno se cene verižnih setov (oba zobnika+veriga) gibljejo okrog 100-150€.

6. Ob generalnem servisu se ponavadi menja: bat, veriga odmične gredi, ležaje odmične gredi, napenjalce verige, ojnica, ležaje glavne gredi ter tesnila. Če ima motor za sabo večje število ur (200 in več) potem se pobrusi/pohona cilinder, na novo nanese nikasil, menja vse ležaje, pregleda in po potrebi menja oljno/e črpalko/e, ventile, vzmeti ventilov in ostale drobnarije, ki se pokažejo sproti.

Takšen konkreten servis ponavadi stane okrog 1000€ odvisno od menjanih delov in cene samega dela.